Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS) produžava tradiciju organizacije jedne od najuticajnijih lokalnih konferencija posvećenih internetu – DIDS (Dan internet domena Srbije), a shodno uslovima koje nameće pandemija. Ovogodišnji DIDS zakazan je za 16. mart, sa početkom u 10 časova. Praćenje konferencije je besplatno, ali je za pristup sadržaju potrebna registracija.
Pandemija je dala zamah i ubrzanje trendovima koje su dotle postupno uticali na oblikovanje digitalnog poslovanja, i nametnula visok tempo za teške i značajne transformacije. Tokom poslednje dve godine pod reflektore su došla brojna pitanja koja su do sad vrebala iz prikrajka – od oslonjenosti poslovanja na usluge digitalnih giganata do privatnosti i zaštite podataka korisnika.
Zato DIDS kroz predavanja i diskusije pažljivo odabranih domaćih i inostranih stručnjaka razmatra koje su to sfere poslovanja dobile nove dimenzije, forme i oblike, kako i koliko se transformisalo ono što znamo kao upotreba interneta u poslovanju. Ukratko, DIDS ispituje koji su se to Novi prioriteti, kako ovogodišnji slogan konferencije glasi, pojavili u domenu internet poslovanja, ali i kakve se promene već vide na horizontu, promene koje će ubrzo doneti opet nove prioritete.
Konferencija će okupiti stručnjake iz međunarodnih i domaćih kompanija među kojima su Google, Smashing magazine, Bayer, Onet, Httpool, Bangor University, Direct Media i dr, koji će podeliti svoje ekspertize, uvide i zaključke. Mnogi od njih će se po prvi put pojaviti pred našom publikom.
Predmet uvodne panel diskusije biće najznačajnije teme digitalne ekonomije iz 2021. godine, teme koje će izvesno i u predstojećim godinama uticati na pravac razvoja digitalne industrije. Pred učesnicima panela biće zadatak da razmotre kako da se digitalna industrija izbori sa izazovom pružanja relevantnog i personalizovanog korisničkog iskustva u kontekstu interneta koji se polako oprašta od kolačića (cookies), čiji korisnici postaju svesni važnosti svojih privatnih podataka, dok nova tehnološka rešenja potiskuju stara, a nude svoja preimućstva baš u zamenu za te podatke. Panel razmatra kako se medijske agencije, oglašivači, izdavači i biznisi suočavaju sa novim okolnostima u kojima se obrela i globalna i lokalna digitalna scena.
Pitanje bezbednosti poslovanja na internetu je pitanje na koje retko dobijamo odgovore, pri čemu se bezbednost najčešće pominje u vidu medijskih izveštaja o bezbednosnim incidentima koji se događaju i gigantima, kao i malim preduzećima. Zato je posebna tematska celina ovogodišnjeg DIDS-a posvećena upravo bezbednosti poslovanja u digitalnom okruženju o kom će se govoriti kroz predstavljanje istraživanja o digitalnoj pismenosti i bezbednosti, kao i panel diskusiju koja objašnjava koliko su kod nas internet korisnici i biznisi upoznati sa bezbednosnim rizicima, gde se informišu, kako se štite itd.
Tema o kojoj nemamo često prilike da slušamo – etika, koja u svetu dobija sve više prostora, biće takođe razmatrana na DIDS-u. O etici će se govoriti sa tri vrlo povezana, iako različita stanovišta, iz prizmi tri velike oblasti poslovanja – marketinga, veštačke inteligencije i programiranja. Publika će imati prilike da sazna više o pojmu „etičkog koda“, ali i da se upozna sa time kakav je pogled regulative na razvoj veštačke inteligencije, i zašto je zakonodavcima posebno važno regulisanje prepoznavanja emocija od strane algoritama.
Kompletan program i sve dodatne informacije o konferenciji možete naći na ovom sajtu.