Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС) продужава традицију организације једне од најутицајнијих локалних конференција посвећених интернету – ДИДС (Дан интернет домена Србије), а сходно условима које намеће пандемија. Овогодишњи ДИДС заказан је за 16. март, са почетком у 10 часова. Праћење конференције је бесплатно, али је за приступ садржају потребнa регистрација.
Пандемија је дала замах и убрзање трендовима које су дотле поступно утицали на обликовање дигиталног пословања, и наметнула висок темпо за тешке и значајне трансформације. Током последње две године под рефлекторе су дошла бројна питања која су до сад вребала из прикрајка – од ослоњености пословања на услуге дигиталних гиганата до приватности и заштите података корисника.
Зато ДИДС кроз предавања и дискусије пажљиво одабраних домаћих и иностраних стручњака разматра које су то сфере пословања добиле нове димензије, форме и облике, како и колико се трансформисало оно што знамо као употреба интернета у пословању. Укратко, ДИДС испитује који су се то Нови приоритети, како овогодишњи слоган конференције гласи, појавили у домену интернет пословања, али и какве се промене већ виде на хоризонту, промене које ће убрзо донети опет нове приоритете.
Конференција ће окупити стручњаке из међународних и домаћих компанија међу којима су Google, Smashing magazine, Bayer, Onet, Httpool, Bangor University, Direct Media и др, који ће поделити своје експертизе, увиде и закључке. Многи од њих ће се по први пут појавити пред нашом публиком.
Предмет уводне панел дискусије биће најзначајније теме дигиталне економије из 2021. године, теме које ће извесно и у предстојећим годинама утицати на правац развоја дигиталне индустрије. Пред учесницима панела биће задатак да размотре како да се дигитална индустрија избори са изазовом пружања релевантног и персонализованог корисничког искуства у контексту интернета који се полако опрашта од колачића (cookies), чији корисници постају свесни важности својих приватних података, док нова технолошка решења потискују стара, а нуде своја преимућства баш у замену за те податке. Панел разматра како се медијске агенције, оглашивачи, издавачи и бизниси суочавају са новим околностима у којима се обрела и глобална и локална дигитална сцена.
Питање безбедности пословања на интернету је питање на које ретко добијамо одговоре, при чему се безбедност најчешће помиње у виду медијских извештаја о безбедносним инцидентима који се догађају и гигантима, као и малим предузећима. Зато је посебна тематска целина овогодишњег ДИДС-а посвећена управо безбедности пословања у дигиталном окружењу о ком ће се говорити кроз представљање истраживања о дигиталној писмености и безбедности, као и панел дискусију која објашњава колико су код нас интернет корисници и бизниси упознати са безбедносним ризицима, где се информишу, како се штите итд.
Тема о којој немамо често прилике да слушамо – етика, која у свету добија све више простора, биће такође разматрана на ДИДС-у. О етици ће се говорити са три врло повезана, иако различита становишта, из призми три велике области пословања – маркетинга, вештачке интелигенције и програмирања. Публика ће имати прилике да сазна више о појму „етичког кода“, али и да се упозна са тиме какав је поглед регулативе на развој вештачке интелигенције, и зашто је законодавцима посебно важно регулисање препознавања емоција од стране алгоритама.
Комплетан програм и све додатне информације о конференцији можете наћи на овом сајту.