Čuli smo da kažu za nekog da je prespavao revoluciju. To se dešava. Ali se retko dešava da u nekim revolucijama vrlo aktivno učestvujemo, a da tog zapravo nismo ni svesni. Da li danas iko razmišlja o tome da pokrene biznis, a da ne registruje naziv domena i ne napravi sajt? Koliko danas telefon koristimo za razgovor, a koliko za razmenu pošte, slika, poruka, komunikaciju putem društvenih mrežama, čitanje vesti, igranje onlajn igara, gledanje filmova…? Da li je tako bilo i pre deset ili dvadeset godina? Internet nam je danas osnovna alatka za rad, društvene interakcije, obavljanje administrativnih poslova, plaćanje računa, kupovinu… Danas ćemo se pozdraviti sa Siri i zamoliti je da upali svetlo ili naložiti svom Gugl asistentu da nam podesi alarm da se na vreme probudimo za posao. Da li nam se sve to desilo preko noći ili se naš način života i rada menjao iz dana u dan, a da toga nismo ni bili svesni?
Iza nas je deset DIDS konferencija i deset velikih priča o internetu. Iz godine u godinu, DIDS je bio hroničar tihih internet revolucija. Jedanaesti DIDS načinje novu dekadu krupnih pitanja sa ambicijom da pokaže gde smo danas i kuda, možda, idemo, prisećajući se toga odakle smo pošli i šta nam se u međuvremenu dešavalo.
DIDS 2020 pokreće pitanje da li zarad nastojanja da se obezbedi više nego potrebna privatnost zapravo se žrtvuje bezbednost korisnika interneta. Da li novi protokoli koji omogućavaju privatnost pristupa željenoj lokaciji istovremeno urušavaju osnovnu strukturu interneta, i kako to utiče na iskustvo krajnjih korisnika. Da li ćemo prepuštajući tehnološkim divovima da brinu o našoj privatnosti na internetu na kraju ceo internet zapravo gledati njihovim očima?
DIDS će se pozabaviti time kako je internet transformisao poslovanje i da li je biznis model zasnovan na aktivnoj upotrebi interneta presudan uslov za uspešan plasman i promociju proizvoda i usluga. A na tragu promocije i plasmana, DIDS 2020 objašnjava kakvu je revoluciju internet napravio u marketingu, kako je uticao na (r)evoluciju pojma brendinga i omogućio potrošaču da o brendu govori glasnije nego brend sam o sebi. Kako je brendove iz njihove ušuškane pozicije, iz njihovih kontrolnih soba, bacio na milost i nemilost miliona potrošača na internetu, i šta je posledica toga.
DIDS 2020 će kroz rezultate nedavno sprovedenog istraživanja tržišta dati uvid u način poslovanja domaćih mikro, malih i srednjih preduzeća, sa fokusom na njihovo korišćenje interneta u poslovne svrhe. Prikazaće na koji način preduzeća biraju domene, kako vrednuju ponudu na našem tržištu i koliko pažnje pridaju bezbednosti.
Od kako je interneta svakog jutra budimo se u revolucionarno promenjenom svetu.
Stojimo na vrhu prelepog i zastrašujućeg talasa u kom se tehnologija razvija brže od misli, informacije putuju brže od zvuka, vreme i prostor postaju relativniji nego u Ajnštajnovoj teoriji, i ne mislimo dovoljno o tome kuda će taj talas da nas odnese.
Velika umetnica je svojevremeno rekla da mačke žmure kada gledaju u budućnost, DIDS gleda širom otvorenih očiju i ne spava dok traju internet revolucije.
Pridružite nam se 19. marta u Metropolu.
Dobrodošli na DIDS 2020!