Program DIDS 2022
Nakon petnaest godina postojanja RNIDS brending je dobio novo ruho. Autori novog vizuelnog identiteta, višestruko nagrađivani dizajn studio Metaklinika iz Beograda, predstaviće široj javnosti kako će RNIDS brending izgledati ubuduće.
Uvodni panel ovogodišnje DIDS konferencije se fokusira na najaktuelnije i najznačajnije teme u domenu digitalne ekonomije koje su obeležile 2021. godinu, i koje će sasvim izvesno i sledećih godina uticati na razvoj ove digitalne industrije.
Internet se polako oprašta od kolačića (cookies), a korisnici, potpomognuti različitim zakonskim regulativama, postaju svesni vrednosti privatnih podataka. Čitava digitalna industrija se suočava sa novim izazovima u pružanju relevantnog i personalizovanog korisničkog iskustva i oglašavanja.
Sa jedne strane imamo tehničke izazove, jer tehnologije koje se koriste dugi niz godina i predstavljaju osnovu digitalnog ekosistema uskoro prestaju da postoje, a sa druge strane otvara se čitavo polje mogućnosti u domenu novih, metaverse, korisničkih iskustava u zamenu za privatne podatke.
Kako i na koji način se različiti učesnici u digitalnoj ekonomiji: izdavači, medijske agencije, oglašivači i biznisi pripremaju za ova nova pravila koja donose ključne premene na globalnoj i lokalnoj digitalnoj sceni. Iako je izraz digitalna transformacija, već deceniju prisutan, čini se da je i dalje veoma aktuelan i da će naredni period pokazati ko je najspremniji i najefikasniji u prilagođavanju na promene koje nas očekuju.
Vladimir Zarić, moderator panela, diskutovaće o ovim temama i dati osvrt na stanje na lokalnom ali i globalnom tržištu, sa najvećim stučnjacima iz domena digitalnog marketinga:
- Sanjom Lalević, Facebook Lead Srbija
- Ivanom Rečevićem, Gaia Consulting, MarTech konsultant
- Jovanom Protićem, COO, Onet i COO i članom Upravnog odbora Ringier Axel Springer Group
- Markom Carevićem, COO & acting CEO, Ananas E-commerce
Jovan Protić, Ringier Axel Springer Group: Digital Business u CEE – tako blizu, a tako daleko… Šta možemo da naučimo od suseda iz istočne Evrope
Inspiracija iz okruženja za ubrzanu digitalnu transformaciju u Srbiji. Često se u potrazi za inspiracijom okrećemo Americi i Dalekom istoku, iako nam neverovatan progres u digital transformaciji stoji pred vratima u regionu CEE. O retail-u, o medijima, o javnom prevozu, o digital reklami, o digitalnoj državi, o digital bankingu i plaćanju – o tome će biti reči tokom Jovanovog predavanja.
Vitaly Friedman, Smashing magazine: Designing For Complex UIs
Ne može vas mnogo iznenaditi kada su u pitanju izazovi interfejsa, zar ne? Možete dizajnirati pristojnu kartu, dobro zaokruženu harmoniku i izuzetnu navigaciju za hamburger. Ali šta ako su pred nama malo složeniji UKS izazovi? Kako da učinimo dostupnim svima širom sveta? Šta ako imate posla sa složenim filterima, obrascima na više stranica ili modalima i preklopima u više koraka? Šta je sa složenim tabelama i kontrolnim tablama za preduzeća? Ili možda kreiranje otpornog navigacionog sistema za porodicu od 115 veb lokacija?
Pa, složeni korisnički interfejs ne mora da bude komplikovan. Moramo da sakrijemo složenost ispod površine, olakšavajući svima da lakše obavljaju složene zadatke. U ovoj sesiji sa Vitalijem Fridmanom, konsultantom za UX i kreativnim vođom Smashing magazine, zaronimo duboko u seciranje kako da rešimo složene probleme dizajna kako bismo aplikacije učinili dostupnim i upotrebljivim, maksimizirajući jasnoću i minimizirajući dvosmislenost na putu. Bez obzira da li radite na složenoj ugnežđenoj navigaciji na više nivoa ili kreirate složene tabele, ova sesija će vam dati neke strategije i alate koji su vam potrebni da biste bili bolji u svom poslu.
Steffen Ehrhardt, Google: Omnichannel – Kako povezati onlajn i oflajn
Tokom predavanja će se razmatrati kako povezati internet prodaju i druge onlajn aktivnosti sa oflajn svetom, i na koji način danas možete da se poslužite tehnologijom kako bi različiti medijski kanali koje koristite pružili maksimum.
Biće reči ne samo o svemu onom što Gugl radi u ovoj oblasti, već i o aktuelnim tokovima u trgovini i maloprodaji u celini.
U ovom bloku pričaćemo o tome kako se korisnici interneta u Srbiji ponašaju kada koriste svoje digitalne uređaje i internet usluge. Na početku, biće predstavljeni najzanimljiviji rezultati istraživanja o odnosu korisnika interneta u Srbiji prema digitalnoj bezbednosti, koje je RNIDS početkom godine sproveo u saradnji sa RATEL-om. Potom ćemo imati praktičnu demonstraciju nekih od opasnosti koje vrebaju nesmotrene korisnike. Posle toga, stručnjaci u oblasti cyber bezbednosti komentarisaće rezultate istraživanja, ali i ponuditi savete za bezbedan digitalni život.
Predstavljanje istraživanja o odnosu korisnika interneta u Srbiji prema digitalnoj bezbednosti – Slobodan Marković, Digital Advisor, UNDP.
Demonstracija cyber napada uživo – Vladan Nikačević sa asistentima.
Panel diskusija
- Daniela Andrović, RATEL-NCERT
- Dunja Majstorović, Cybersecurity Professional for Cloud and Network Security, Siemens Energy Serbia
- Vojislav “SupremeNexus” Perić
Andrew McStay: Etika veštačke inteligencije i prepoznavanje emocija
Predavanje će razmotriti promene koje se odvijaju u oblasti upravljanja veštačkom inteligencijom. Pitanje prepoznavanja emocija se nalazi pod lupom kreatora politike kao nikada do sada, i prioritetno se pristupa njegovom rešavanju u kontekstu pravne zaštite i zaštite ličnih podataka. McStay će istražiti aktuelne procese kojim se etičke vrednosti pretaču u praktično upravljanje, pri čemu će dati istorijski kontekst tehnologija, kao i uvid u stavove društva, da bi se dalje osvrnuo na ključne pravne promene, i na etičke slabe tačke i moguća rešenja.
Lazar Džamić: Jahači marketing apokalipse – Etički izazovi modernog marketinga
Moderni marketing stručnjaci se sve više suočavaju s pitanjem ne da li nešto mogu da urade, već da li treba. Tehnologija im omogućava sve više toga što mogu, što pokazuje svet oko nas. Izazovi modernog biznisa su sve više etički, sve manje stručni.
Igor Spasić: Etički kod
Kako postoji više programabilnih uređaja nego ljudi na planeti, više nego ikada je neophodno da postavljamo pitanja o vrednostima kôda koja nisu isključivo ekonomske prirode. Podjednako je važno i da neprestano iznalazimo odgovore na ta pitanja, vagamo značaj, uticaj i domet kôda. Da li to činimo?