Програм ДИДС 2022
Након петнаест година постојања РНИДС брендинг је добио ново рухо. Аутори новог визуелног идентитета, вишеструко награђивани дизајн студио Метаклиника из Београда, представиће широј јавности како ће РНИДС брендинг изгледати убудуће.
Уводни панел овогодишње ДИДС конференције се фокусира на најактуелније и најзначајније теме у домену дигиталне економије које су обележиле 2021. годину, и које ће сасвим извесно и следећих година утицати на развој ове дигиталне индустрије.
Интернет се полако опрашта од колачића (cookies), а корисници, потпомогнути различитим законским регулативама, постају свесни вредности приватних података. Читава дигитална индустрија се суочава са новим изазовима у пружању релевантног и персонализованог корисничког искуства и оглашавања.
Са једне стране имамо техничке изазове, јер технологије које се користе дуги низ година и представљају основу дигиталног екосистема ускоро престају да постоје, а са друге стране отвара се читаво поље могућности у домену нових, метаверсе, корисничких искустава у замену за приватне податке.
Како и на који начин се различити учесници у дигиталној економији: издавачи, медијске агенције, оглашивачи и бизниси припремају за ова нова правила која доносе кључне премене на глобалној и локалној дигиталној сцени. Иако је израз дигитална трансформација, већ деценију присутан, чини се да је и даље веома актуелан и да ће наредни период показати ко је најспремнији и најефикаснији у прилагођавању на промене које нас очекују.
Владимир Зарић, модератор панела, дискутоваће о овим темама и дати осврт на стање на локалном али и глобалном тржишту, са највећим стучњацима из домена дигиталног маркетинга:
- Сањом Лалевић, Facebook Lead Srbija
- Иваном Речевићем, Gaia Consulting, MarTech konsultant
- Јованом Протићем, COO, Onet и COO и чланом Управног одбора Ringier Axel Springer Group
- Марком Царевићем, COO & acting CEO, Ananas E-commerce
Јован Протић, Ringier Axel Springer Group: Digital Business у CEE – тако близу, а тако далеко… Шта можемо да научимо од суседа из источне Европе
Инспирација из окружења за убрзану дигиталну трансформацију у Србији. Често се у потрази за инспирацијом окрећемо Америци и Далеком истоку, иако нам невероватан прогрес у digital трансформацији стоји пред вратима у региону CEE. О retail-у, о медијима, о јавном превозу, о digital реклами, о дигиталној држави, о digital банкингу и плаћању – о томе ће бити речи током Јовановог предавања.
Vitaly Friedman, Smashing magazine: Designing For Complex UIs
Не може вас много изненадити када су у питању изазови интерфејса, зар не? Можете дизајнирати пристојну карту, добро заокружену хармонику и изузетну навигацију за хамбургер. Али шта ако су пред нама мало сложенији УКС изазови? Како да учинимо доступним свима широм света? Шта ако имате посла са сложеним филтерима, обрасцима на више страница или модалима и преклопима у више корака? Шта је са сложеним табелама и контролним таблама за предузећа? Или можда креирање отпорног навигационог система за породицу од 115 веб локација?
Па, сложени кориснички интерфејс не мора да буде компликован. Морамо да сакријемо сложеност испод површине, олакшавајући свима да лакше обављају сложене задатке. У овој сесији са Виталијем Фридманом, консултантом за UX и креативним вођом Smashing magazine, заронимо дубоко у сецирање како да решимо сложене проблеме дизајна како бисмо апликације учинили доступним и употребљивим, максимизирајући јасноћу и минимизирајући двосмисленост на путу. Без обзира да ли радите на сложеној угнежђеној навигацији на више нивоа или креирате сложене табеле, ова сесија ће вам дати неке стратегије и алате који су вам потребни да бисте били бољи у свом послу.
Steffen Ehrhardt, Google: Omnichannel – Како повезати онлајн и офлајн
Током предавања ће се разматрати како повезати интернет продају и друге онлајн активности са офлајн светом, и на који начин данас можете да се послужите технологијом како би различити медијски канали које користите пружили максимум.
Биће речи не само о свему оном што Гугл ради у овој области, већ и о актуелним токовима у трговини и малопродаји у целини.
У овом блоку причаћемо о томе како се корисници интернета у Србији понашају када користе своје дигиталне уређаје и интернет услуге. На почетку, биће представљени најзанимљивији резултати истраживања о односу корисника интернета у Србији према дигиталној безбедности, које је РНИДС почетком године спровео у сарадњи са РАТЕЛ-ом. Потом ћемо имати практичну демонстрацију неких од опасности које вребају несмотрене кориснике. После тога, стручњаци у области cyber безбедности коментарисаће резултате истраживања, али и понудити савете за безбедан дигитални живот.
Представљање истраживања о односу корисника интернета у Србији према дигиталној безбедности – Слободан Марковић, Digital Advisor, UNDP.
Демонстрација cyber напада уживо – Владан Никачевић са асистентима.
Панел дискусија
- Даниела Андровић, РАТЕЛ-НЦЕРТ
- Дуња Мајсторовић, Cybersecurity Professional for Cloud and Network Security, Siemens Energy Serbia
- Војислав “SupremeNexus” Перић
Andrew McStay: Етика вештачке интелигенције и препознавање емоција
Предавање ће размотрити промене које се одвијају у области управљања вештачком интелигенцијом. Питање препознавања емоција се налази под лупом креатора политике као никада до сада, и приоритетно се приступа његовом решавању у контексту правне заштите и заштите личних података. McStay ће истражити актуелне процесе којим се етичке вредности претачу у практично управљање, при чему ће дати историјски контекст технологија, као и увид у ставове друштва, да би се даље осврнуо на кључне правне промене, и на етичке слабе тачке и могућа решења.
Лазар Џамић: Јахачи маркетинг апокалипсе – Етички изазови модерног маркетинга
Модерни маркетинг стручњаци се све више суочавају с питањем не да ли нешто могу да ураде, већ да ли треба. Технологија им омогућава све више тога што могу, што показује свет око нас. Изазови модерног бизниса су све више етички, све мање стручни.
Игор Спасић: Етички код
Како постоји више програмабилних уређаја него људи на планети, више него икада је неопходно да постављамо питања о вредностима кôда која нису искључиво економске природе. Подједнако је важно и да непрестано изналазимо одговоре на та питања, вагамо значај, утицај и домет кôда. Да ли то чинимо?