ДИДС 2021 Digital – уместо аплауза, похвале на чету

По први пут конференција ДИДС организована је онлајн. Прочитајте о чему смо разговарали.

Програм ДИДС 2021 Digital

10:00
Свечано отварање
10:35
Предавање:
Кеи Шимада: Нова нормалност - дигитално и време COVID-a

Поглед са Далеког истока на нове дигиталне трендове које је COVID-19 пандемија распламсала, анализу њиховог утицаја на друштва и корпорације, и шта даље можемо очекивати од “новог нормалног”,  у свом предавању објашњава Кеи Шимада. 

Кеи Шимада је предузетник, инвеститор, предавач и налази се на челу Digital Makers Lab, компаније IBM Japan.

Кеи ће излагати на енглеском језику.

11:05
Предавање:
Питер Ван Рост: Како је ковид "убрзао точкове" регистрације домена: прича о митовима и подацима

Током последњих годину дана бизниси широм Европе интензивно су “селили” пословање на интернет о чему сведочи тренд раста регистрација назива домена. Како је пандемија “убрзала точкове” регистрације, како су се регистри домена у Европи борили против злоупотреба на интернету и пружали подршку својим заједницама чућемо од Питера Ван Роста.

Питер ван Рост је генерални менаџер CENTR-a, Европског удружења регистара домена највишег нивоа, правник и стручњак за рачунарско право чију је каријеру обележила сарадња са европским и светским институцијама и организацијама.

Питер ће излагати на енглеском језику.

11:30
Панел:
(Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Да ли је интернет великим предузећима био (добар) слуга и (лош) господар, и какве је трансформације пословања омогућио од почетка пандемије?

О искуствима пословања, променама које је интернет и њиме омогућени сервиси донео, говоре панелисти:

Разговор модерира Владимир Радуновић, Дипло фондација.

12:15
Пауза: Наградни квиз за регистроване учеснике
12:30
Предавање:
Војислав Жанетић: Комуникација v. 2.021: здравије после пандемије

Пандемија је створила нове претпоставке комуникације – индивидуе, компаније, институције, идеологије – нико није поштеђен “нове нормалности” у размени информација, ставова, порука. Шта комуникација чини нама сада, и шта нам је чинити с њом у будућности, разматра Војислав Жанетић.

Војислав Жанетић је сатиричар и сценариста, консултант за тржишну комуникацију, најискуснији копирајтер у Србији и аутор бројних комуникацијских кампања.

12:55
Предавање:
Димитрије Остојић: Оптимизација сајта за боље конверзије

Шта је то конверзија, који су кораци конверзије кроз “корисничко путовање” и како се конверзија оптимизује на сваком кораку, које је елементе потребно оптимизовати на сајту и како користити тестирање за повећање конверзије? Која три једноставна принципа користити за повећање конверзије испричаће Димитрије Остојић.

Димитрије Остојић је стручњак за дигитални маркетинг, специјалиста за онлајн конверзију и маркетинг аутоматизацију, директор и оснивач агенције Default Design.

13:20
Предавање:
Пол Сноксел: Лажни избор - увод у Dark UI

Предавање “Лажни избор: Увод у Dark UI” навешће нас да се запитамо колико је наша воља крхка када посетимо сајт који пружа такав дизајн и корисничко искуство да једноставно купујемо ствари које нам нису потребне, или одајемо податке о себи које не желимо одати. Пол Сноксел говориће о практичним, техничким и етичким аспектима овог феномена уз напомену да његово предавање није водич како тако нешто радити, већ опомена да то не треба радити.

Пол Сноксел је креативни директор агенције Wunderman Thompson из Лондона и током 30 година дуге каријере у маркетингу реализовао је импресивне пројекте за међународне компаније.

Пол ће излагати на енглеском језику.

13:45
Пауза: Наградни квиз за регистроване учеснике
14:00
Предавање:
Е-комерц Асоцијација Србије: Е-комерц у Србији - нова нормалност

Сведоци смо астрономског раста интернет трговине у Србији од почетка пандемије. Нису се само бизниси дигитално трансформисали, већ и навике и жеље купаца који су постали отворенији ка куповини путем дигиталних канала. Питање које се данас поставља није само како се прилагодити – већ и како напредовати и тражити нове прилике којих до јуче није било. 

О трендовима у протеклих 365 дана, али и конкретним бројкама, у предавању ”Е-комерц у Србији: Нова нормалност” говоре чланови управног одбора Е-комерц асоцијације Србије Марко Мудринић и Иван Танасковић.

14:15
Панел:
Мали произвођачи на интернету

Како је пандемија отежала пословање малих произвођача, али и отворила нове видике њиховим купцима? На који начин купци бирају мале произвођаче на интернету, како са њима комуницирају и како да мали пронађу своје место међу крупним онлајн играчима? 

У панелу  “Мали произвођачи на интернету: Изговор за разговор три искусне предузетнице” учествују:

15:00
Панел:
Е-комерц 2021. у Србији: могућност и обавеза да будете другачији

Електронска трговина је коначно узела маха у Србији, али поставља се питање да ли је сада, када су сви пригрлили интернет као канал продаје и сламку спаса у околностима пандемије, креативност у прављењу и вођењу интернет продавница резервисана само за оне који и иначе мисле мало другачије, или је обавезна уколико интернет продавница треба да буде не само леп излог, већ и успешан бизнис?

Током панела “Е-комерц 2021. у Србији: Могућност и обавеза да будете другачији” разговарају:

15:45
Свечано затварање и објава добитника награда

Учесници ДИДС 2021 Digital

Кеи Шимада

Кеи Шимада

Digital Makers Lab-а, IBM Japan
Питер Ван Рост

Питер Ван Рост

Генерални менаџер, CENTR
Бранка Петронијевић

Бранка Петронијевић

маркетинг менаџер, хотел Crowne Plaza Београд
Бранимир Ђуровић

Бранимир Ђуровић

Генерални директор Glovo Србија
Момир Ђекић

Момир Ђекић

консултант за дигиталну трансформацију, генерални менаџер Symphony
Владимир Радуновић

Владимир Радуновић

Директор програма сајбер безбедности и е-дипломатије, Дипло фондација
Пол Сноксел

Пол Сноксел

креативни директор, Wunderman Thompson
Војислав Жанетић

Војислав Жанетић

сатиричар, сценариста, консултант за тржишну комуникацију
Димитрије Остојић

Димитрије Остојић

оснивач и CEO, Default Design
Марко Мудринић

Марко Мудринић

члан УО Е-комерц Асоцијације Србије, директор и суоснивач Нетокрација Србија
Иван Танасковић

Иван Танасковић

члан УО Е-комерц Асоцијације Србије, руководилац сектора интернeт продаје Планета Спорт
Милица Чалија

Милица Чалија

предузетница, бизнис менторка, TEDx говорница и активисткиња
Ана Нешић

Ана Нешић

Платформа Мали произвођачи
Марија Словић

Марија Словић

Предузетница и власница продавнице Domaccini
Владимир Ковач

Владимир Ковач

интернет предузетник и пословни консултант
Оскар Борбаш

Оскар Борбаш

оснивач, GeekShop
Александар Илић

Александар Илић

извршни директор, Књижара Роман
Кеи Шимада
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Kei-Shimada.png
Предавање: Нова нормалност - дигитално и време COVID-a

LinkedIn: Kei Shimada

Кеи Шимада је амерички предузетник, анђео инвеститор, а тренутно је на челу Digital Makers Lab у компанији IBM Japan. На својој тренутној позицији води групу талентованих инжењера чији је циљ да креирају прве у свету, прве у региону и прве у индустрији иновативне производе и решења кроз сарадњу са технолошким партнерима широм света. Његове разнолике активности донеле су му бројне награде, укључујући и награде за креативност попут  OneShow, CES Innovation Awards и награде влада. Неки од његових скорашњих ангажмана укључују вођство тима који производи први светски концерт класичне музике заснован на вештачкој интелигенцији за компанију Ars Electronica, а био и је саветник јапанске владе приликом креирања стратегије за GPS сателите. Кеи је један од најактивнијих јапанских уводничара, говорио је на и модерирао панеле конференција у више од 20 земаља. Занима га неуротехнологија, мобилност нове генерације, кување, а учи и свог сина да програмира.

Питер Ван Рост
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/15.jpg
Предавање: Како је ковид "убрзао точкове" регистрације домена: прича о митовима и подацима

Веб-сајт: centr.org

Питер Ван Рост је генерални менаџер CENTR-a, Удружењa европских националних регистара домена највишег нивоа. Надгледа рад организације и одговоран је за сарадњу са владама, институцијама и осталим важним организацијама у интернет екосистему. Пре ангажовања у CENTR-у радио је као директор за односе са европским владама у компанији eBay. Питер је адвокат са мастер дипломом у области рачунарског и права телекомуникација. Каријеру је започео у компанији за пружање услуга интернета UUNET, био је ангажован као председник ISPA Belgium и EuroISPA, а тренутно је члан IETF LLC борда директора.

Бранка Петронијевић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Branka-Petronijevic-1.jpg
Панелисткиња: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Бранка Петронијевић је маркетинг менаџер у хотелу Crowne Plaza Београд.

Дипломац је Београдског универзитета и каријеру је започела у спољној трговини на пласману и промоцији луксузних производа. Маркетингом у хотелијерству се бави последњих 13 година. Комуницирање сматра једним од најважнијих цивилизацијских домета, а могућност коју нам даје дигитално комуницирање фантастичним пољем без лимита. Инсистира на томе да говоримо јасно и тачно и да нам циљ буде да наши саговорници, били они директни или виртуелни увек од нас добију најбољу информацију. Јер речи имају огромну моћ.

Бранимир Ђуровић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Branka-Petronijevic-2.jpg
Панелиста: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Рођен у Београду 1984, завршио је основне економске студије у Лондону на смеру маркетинг, а 2014. године стекаo је и MBA на Instituto de Empresa у Пословној школи у Мадриду.

У последњих 15-ак година стекао разнолико искуство из различитих индустрија и фирми као што су: Holcim, UŠCE Shopping Center, Microsoft, а тренутно води шпански стартaп који омогућава брзу доставу било чега из града у року од 30-45мин, Глово.

Веома мотивисан, практичан, окренут ка развоју, не само људи и бизниса у оквиру Глова, већ целе индустрије и екосистема који се показао као један од решења у борби против COVID-а.

Момир Ђекић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Momir-DekiC487.jpg
Панелиста: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Момир Ђекић је консултант за дигиталну трансформацију са вишегодишњим искуством у пословној анализи, дизајну и имплементацији сложених ИТ система у јавном и реалном сектору.

Након завршеног Електротехничког факултета завршио је и пословну школу на Бледу у Словенији.

Водио је техничке и пословне тимове у корпорацијама и стартапима а данас ради на позицији генералног менаџера у београдској канцеларији регионалног лидера у области софтверских услуга, компаније Symphony.

Дугогодишњи је новинар Света компјутера, чији је и колумнист, а иза себе има значајно искуство у писаним и штампаним медијима, телевизији и радију.

Заљубљеник је у гитарску музику, књижевност и тимски спорт.

Владимир Радуновић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/vladimir_radunovic-3.jpg
Модератор панела: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Владимир Радуновић је предавач и директор образовних програма из области управљања Интернетом, сајбер-безбедности и е-дипломатије при међународној невладиној институцији „Diplo Foundation„.

Био је члан Саветодавног одбора (Advisory Board) Глобалног форума за сајбер-експертизу (Global Forum on Cyber Expertise), а био је члан Саветодавне групе (Multistakeholder Advisory Group) Уједињених нација за Форум о управљању Интернетом (Internet Governance Forum). Професионални фокус му је на политикама Интернета и широкопојасног приступа, сајбер-безбедности, неутралности и отворености мреже, е-дипломатији и е-учешћу, образовању и израдњи капацитета институција и доносиоца одлука у области Интернета.

Дипломирао је на Електротехничком факултету у Београду, одбранио мастер из савремене дипломатије на Универзитету на Малти, а тренутно је на докторским студијама из области сајбер-безбедности.

Пол Сноксел
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Photo_-Dragan-Mujan_nova.rs_.jpg
Предавање: Лажни избор: увод у Dark UI

Пол Сноксел живи у Лондону и ради на позицији креативног директора агенције Wunderman Thompson, која је део WPP, највеће светске адвертајзинг групе. Више од 30 година помаже клијентима као што су Microsoft, Rolls-Royce, BT и Влада Уједињеног краљевства да остваре промене понашања својих публика. Радио је као консултант за маркетинг, основао је и продао своју агенцију, био ангажован на сениорским позицијама различитих агенција од дигитaлних иноватора до међународних играча у свету маркетинга.

Војислав Жанетић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Voja-C5BDanetiC487.png
Предавање: Комуникација v. 2.021: здравије после пандемије

Сатиричар и сценариста. Дипломирани комуниколог. Консултант за тржишну комуникацију, најискуснији професионални копирајтер у Србији. Аутор је бројних комуникацијских кампања за производе, услуге, индустрије и трговине; консултант и brand coach са дугогодишњим искуством у раду са домаћим и иностраним компанијама. Наставник вештина на Факултету за медије и комуникације.

Добитник адвертајзинг награда Златни Победник фестивала у Фиренци, Златни Бобањ Порторож, Златна Ружа Монтре, Златна идеја Нови Сад. Писао колумне у Дневном телеграфу, Европљанину, Нину и Вечерњим новостима. Широј јавности познат је и као један од уредника и текстописаца “Индексовог радио позоришта”, а касније сценариста и косценариста “Индексовог позоришта”. Један од ко-аутора сатиричне емисије “ПЉиЖ”. Добитник је награде “Бранко Ћопић” за сатиру и Невенове награде за дечју књижевност.

Димитрије Остојић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Dimitrije-OstojiC487.jpg
Предавање: Оптимизација сајта за боље конверзије

Стручњак за дигитални маркетинг, специјалиста за online конверзију и маркетинг аутоматизацију, успешно је већ 15 година присутан на регионалној маркетинг сцени. Директор и оснивач маркетиншке агенције Default Design и организатор прве интернет конференције у региону LeadCon, водеће дигиталне манифестације у региону у последње 3 године.

Марко Мудринић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Marko-MudriniC487.jpg
Предавање: Е-комерц у Србији - нова нормалност

Суоснивач и директор Нетокрације, водећег пословно-технолошког медија на простору Балкана посвећеног стартапима, дигиталном маркетингу и новим технологијама. Саветује домаће и стране брендове како да креирају успешан и занимљив садржај који им помаже да остваре своје маркетинг и комуникацијске циљеве. Члан је Управног одбора Е-комерц Асоцијације Србије.

Иван Танасковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Photo_-Dragan-Mujan_nova.rs-1.jpg
Предавање: Е-комерц у Србији - нова нормалност

Е-комерц менаџер са више од 10 година искуства у интернет продаји на домаћем и иностраном тржишту. Досадашњу каријеру је градио кроз е-комерц стартуп компаније и телекомуникације, увек радећи у сектору за интернет продају. Вредно бизнис искуство је стекао водећи једну од највећих малопродајних интернет продавница код нас tehnomanija.rs. Знање допуњује интернационалним искуством у гeмблинг индустрији у компанији Mozzart, где је радио на 12 тржишта на 3 континента. Тренутно обавља функцију Руководиоца сектора интернет продаје у Планети Спорт. Оснивач је првог е-комерц магазина на Балкану, на коме је до сада објавио више од 100 ауторских текстова на тему интернет продаје. Од 2019. године је члан Управног одбора Е-комерц Асоцијације Србије.

 

Милица Чалија
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2020/02/DIDS-2020-Milica-Calija-Andjeli.png
Модераторка панела Мали произвођачи на интернету: изговор за разговор три искусне предузетнице

Милица Чалија је предузетница, бизнис менторка, TEDx говорница и активисткиња. Суоснивачица је и директорка производње овсених колача ”Анђели”. Милица има двадесетогодишњу каријеру у областима ПР-а и маркетинга у великим компанијама, а од пролећа 2019. основала је школу предузетништва са идејом да оснажује и едукује мале предузетнике. У 2019. години била је једини предузетник из Србије који је говорио на самиту Европске уније о Западном Балкану на тему предузетништва

Ана Нешић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Ana-NeC5A1iC487.jpg
Панелистикиња, Мали произвођачи на интернету: изговор за разговор три искусне предузетнице

Функција: Оснивач

Платформа: Мали произвођачи

Сајт: www.maliproizvodjaci.rs

Facebook: Maliproizvođači

 

Ана Нешић је оснивач платформе Мали произвођачи, која окупља љубитеље домаће хране и произвођаче „са села“. Кроз овај пројекат покушава да помогне произвођачима да своје тржиште пребаце на интернет и лакше дођу до могућности да продају своје производе. Професионално се бави се одрживошћу и екологијом у једном од најбрже растућих одрживих брендова на свету.

Марија Словић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2020/02/Marija-SloviC487.jpg
Панелистикиња, Мали произвођачи на интернету: изговор за разговор три искусне предузетнице

Марија Словић је предузетница и власница продавнице Domaccini, власница прозводње традиционалног сира и кајмака, а пре свега тога прехрамбени технолог. Марија је и једна од 700 водећих IFS оцењивача у свету за оцењивање безбедности хране, а у њеној радњи поред ручно рађених производа из сопствене производње можете пронаћи и различите неиндустријске производе малих произвођаче из целе Србије.

Владимир Ковач
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/14.jpg
Модератор панела Е-комерц 2021. у Србији: могућност и обавеза да будете другачији

Владимир се професионално бави маркетингом више од петнаест година. Фокус му је на проџект менаџменту, бранд дивелопменту и организацији догађаја. Посебну страст показује према комуникацијама и дигиталним иновацијама где константно себе усавршава. ИТ заједница и маркетиншка струка га највише познају и цене по низу догађаја које је организовао последњих осам година. Кроз догађаје развио је широку мрежу контаката у различитим индустријама чиме је своја знања и интересовања додатно проширио на теме попут е-комерца, дигиталног адвертајзинга и дигиталне трансформације.

Оскар Борбаш
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Oskar-BorbaC5A1.jpg
Панелиста, Е-комерц 2021. у Србији: могућност и обавеза да будете другачији

Професионални прокрастинатор. Склопио је једном рубикову коцку за 75 секунди, има рејтинг од 1500 у шаху и бронзану медаљу у дубловима стоног тениса у шестој рекративној лиги у Новом Саду. Већ 12 година прави сајтове из хобија, а тренутно једе леб од е-комерца. Сан му је да једног дана достигне 1700 рејтинг у шаху.
GeekShop је хоби пројекат, настао сасвим случајно. Служио је као експеримент за тестирање маркетиншких идеја које се косе са здравим разумом. Тренутно је претежно one-man show, јер наш магационер истовремено ради и маркетинг и административне послове. Препоруке купаца одлажу затварање већ 4 године.

Александар Илић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2021/02/Aleksandar-IliC487.jpg
Панелиста, Е-комерц 2021. у Србији: могућност и обавеза да будете другачији

Прозни писац, аутор романа „Српски психо“ и „PR“, извршни директор Књижаре Роман. Готово 15 година се бави издаваштвом, е-комерцом и дигиталним маркетингом.

Књижара Роман је основана средином марта 2020. док је са радом почела средином октобра исте године. У понуди су готово све књиге свих домаћих издавача. На територији Београда књиге испоручују у року од 60 минута. За остатак Србије рок за доставу је један до два радна дана. Поред књижарске обављају и издавачку делатност. До сада су објавили 12 наслова, препознатљивог дизајна и опреме књига. Настоје да однос са читаоцима пре свега буде људски, професионалан, не превише формалан и сувопаран, и прожет поверењем верујући да на тај начин граде однос који је нешто више од пуког односа продвац – купац. Верују да је гест важнији него форма. Укратко: раде оно што воле, онако како мисле да треба.