Конференција ДИДС 2019 је постала својеврсни бренд у домаћој интернет заједници, јер је реч о најпосећенијој конференцији о интернету у земљи. Овогодишњу јубиларну, десету по реду Конференцију Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС) организује 5. марта у хотелу Метропол у Београду. Слоган Дана интернет домена Србије ове године гласи „Дигитална трансформација је већ почела“. Као и свих претходних година, ДИДС је отворен и бесплатан за све посетиоце, али је због ограниченог броја места регистрација неопходна.
Тема овогодишњег ДИДС-а није само тесно повезана са интернетом и информационим технологијама, већ и са актуелним тренутком света у коме живимо. Дигитална трансформација је свепрожимајући процес који из корена мења и пословање и доколицу. Конференција зато окупља велики број реномираних стручњака из земље и света који ће из различитих углова осветлити процесе и последице дигиталне трансформације.
У оквиру трећег тематског блока предстојеће Конференције разматраће се трансформација интернета какав до сада знамо, узрокована све већом употребом националних писама на глобалној мрежи. Интернет је одавно постао „полиглота“ и данас „говори“ скоро све светске језике. Вишејезичност интернета најбоље симболишу такозвани интернационализовани називи интернет домена које је могуће регистровати на различитим националним писмима (IDN – Internetionalized Domen Name). IDN доприноси језичком диверзитету, а искуства су различита, што је тема трећег блока Конференције – Трансформација у корист нација. На европском тлу се користи прегршт језика, али на малом броју писама, док је на тлу Азије и пацифичког региона број писама на којима се могу регистровати домени импозантан. На ову и сродне теме саговорници Тамаре Вученовић, уреднице Образовне рубрике Радио Београд 2, модераторке блока, биће Ђовани Сепиа, директор спољних односа EURid-а, регистра интернет домена највишег нивоа Европске уније (.eu и .ею), и Леонид Тодоров, директор Удружења националних регистара Азијско-пацифичког региона.
У Србији интернет се користи на два писма, не баш подједнако заступљена. Како је писмо у директној вези са културом, а интернет сјајна платформа за ширење културе, један од гостију ће бити Дејан Масликовић, помоћник за развој дигиталне истраживачке инфраструктуре у области културе и уметности, Министарство културе и информисања. Новац никад не спава, зато бизнис увек држи очи отворене и тражи шансу за промоцију, а таква јединствена шанса је употреба ћирилице у називу домена за локално тржиште. Како је ћирилица постала одличан маркетиншки алат у рукама бренда Мотрио, објасниће током панела Милан Пантелић, менаџер продаје и продајне мреже за подручје бивше Југославије и Албаније, Renault Nissan Srbija d.o.o.