Arhiva: DIDS 2017
DIDS 2017 otkrio tajne internet pretraga
Prvi dan osme godišnje konferencije DIDS 2017, u organizaciji Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), bio je posvećen razotkrivanju tajni pretraživačke internet mašinerije, koja se najčešće poistovećuje sa Guglom. Slogan ovogodišnjeg DIDS-a bio je „Tajne internet pretraga: Traži, Nađi, Poseti“, a celodnevni program 7. marta pratilo je preko 400 posetilaca u sali, kao i preko 5.600 gledalaca internet prenosa iz beogradskog hotela „Metropol Palace“.
U prvom segmentu programa, pod nazivom „Iz ugla Gugla“, publici se obratio Gari Iješ (Gary Illyes), analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc. Iz višegodišnjeg iskustva razvijanja organskog pretraživanja i internacionalizacije usluga ovog giganta IKT industrije, Iješ je istakao da je Guglov cilj da korisnicima širom sveta prikazuje za njih najrelevantniji sadržaj, u skladu sa njihovom lokacijom, a to je najčešće sadržaj na lokalnom jeziku. Na primer, korisniku koji pretražuje Internet iz Srbije biće ponuđeni sadržaji iz Srbije, to jest pretežno sajtovi na naconalnim domenima .RS i .СРБ. „Kako bi se postigla što veća preciznost i efikasnost u internet pretraživanju, Gugl prati najvažnije signale rangiranja, kao što su ključne reči, upotrebljeni jezik ili trenutno rangiranje internet stranice. Međutim, nemoguće je kreirati stalnu listu parametara koji u svakoj prilici na isti način utiču na rezultate pretraga, jer oni zavise od slučaja do slučaja“, naglasio je tom prilikom Iješ.
Program DIDS 2017
Uvodne reči:
- Danko Jevtović, direktor RNIDS-a, Srbija
- Vojislav Rodić, predsednik Upravnog odbora RNIDS-a, Srbija
Uvodno predavanje:
Gari Iješ
analitičar webmaster trendova, Google Inc.
GUGL I INTERNACIONALIZACIJA
Dublji pogled u Guglove algoritme za internacionalizaciju i geotargetiranje, efekata koje one imaju na korisnike i kako na njih može da se utiče.
Snimak 1. bloka:
Uvodno predavanje:
Lazar Džamić
kreativni strateg, Srbija
Uvodno predavanje: KAKO BITI NAĐEN U SVETU LAKOG IGNORISANJA
Oglasi više nisu dovoljni. Da bi vas ljudi našli, morate da im budete pred očima kada im treba, sa onim što im treba. Moderni marketing je „Moments Marketing“. To je danas više od pukih rezultata pretraživanja. To su danas i brendirani sadržaji. Predavanje govori o tom prostoru i tim aspektima hranjenja pretraživačke mašine.
Panel diskusija:
Deus ex machina ili “Bog iz mašine” služi kako bi uveo u priču strani element i promenio tok priče.
U slučaju Interneta, pretraživačka mašina je sveprisutna i uključena u svaki deo naših života, i svakako nam nije strani element. Ono šta nas zanima je kako ta mašina funkcioniše i kako utiče na naše priče ili živote. Kako mašina nije strani element (ako se odnosimo na pravi način) zanima li vas kako funkcioniše? Kako možete uticati na njen rad i kako tumačiti informacije koje nam dolaze? Kako na ljudski način pričati sa mašinom i u isto vreme pričati sa ljudima?
Moderator: Ivan Rečević, konsultant i Google Partners trener, Gaia Consulting, Srbija
- Miroslav Varga, stručnjak za kontrolu Google AdWords kampanja, Escape, Hrvatska
- Jelena Radovanović, internet preduzetnica i kreator veb sadržaja, wwwrite.rs, Srbija
- Radomir Basta, direktor i vodeći SEO strateg, Four Dots, Srbija
Snimak 2. bloka:
Uspešni sajtovi, portali i onlajn projekti na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ.
Moderator: Radomir Lale Marković, suosnivač i direktor, TAG Media, Srbija
PRVI DEO
Finalisti RNIDS-ovog Konkursa „Pravi primeri internet prisustva“:
Dobitnik Posebnog priznanja koje je RNIDS dodelio na izboru PC Press Top 50 za 2016:
DRUGI DEO
Snimak 3. bloka: