Архива: ДИДС 2017
ДИДС 2017 открио тајне интернет претрага
Први дан осме годишње конференције ДИДС 2017, у организацији Фондације „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС), био је посвећен разоткривању тајни претраживачке интернет машинерије, која се најчешће поистовећује са Гуглом. Слоган овогодишњег ДИДС-а био је „Тајне интернет претрага: Тражи, Нађи, Посети“, а целодневни програм 7. марта пратило је преко 400 посетилаца у сали, као и преко 5.600 гледалаца интернет преноса из београдског хотела „Metropol Palace“.
У првом сегменту програма, под називом „Из угла Гугла“, публици се обратио Гари Ијеш (Gary Illyes), аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc. Из вишегодишњег искуства развијања органског претраживања и интернационализације услуга овог гиганта ИКТ индустрије, Ијеш је истакао да је Гуглов циљ да корисницима широм света приказује за њих најрелевантнији садржај, у складу са њиховом локацијом, а то је најчешће садржај на локалном језику. На пример, кориснику који претражује Интернет из Србије биће понуђени садржаји из Србије, то јест претежно сајтови на нацоналним доменима .RS и .СРБ. „Како би се постигла што већа прецизност и ефикасност у интернет претраживању, Гугл прати најважније сигнале рангирања, као што су кључне речи, употребљени језик или тренутно рангирање интернет странице. Међутим, немогуће је креирати сталну листу параметара који у свакој прилици на исти начин утичу на резултате претрага, јер они зависе од случаја до случаја“, нагласио је том приликом Ијеш.
Програм ДИДС 2017
Уводне речи:
- Данко Јевтовић, директор РНИДС-а, Србија
- Војислав Родић, председник Управног одбора РНИДС-a, Србија
Уводно предавање:
Гари Ијеш
аналитичар webmaster трендова, Google Inc.
ГУГЛ И ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЈА
Дубљи поглед у Гуглове алгоритме за интернационализацију и геотаргетирање, ефеката које оне имају на кориснике и како на њих може да се утиче.
Снимак 1. блока:
Уводно предавање:
Лазар Џамић
креативни стратег, Србија
Уводно предавање: КАКО БИТИ НАЂЕН У СВЕТУ ЛАКОГ ИГНОРИСАЊА
Огласи више нису довољни. Да би вас људи нашли, морате да им будете пред очима када им треба, са оним што им треба. Модерни маркетинг је „Moments Marketing“. То је данас више од пуких резултата претраживања. То су данас и брендирани садржаји. Предавање говори о том простору и тим аспектима храњења претраживачке машине.
Панел дискусија:
Deus ex machina или “Бог из машине” служи како би увео у причу страни елемент и променио ток приче.
У случају Интернета, претраживачка машина је свеприсутна и укључена у сваки део наших живота, и свакако нам није страни елемент. Оно шта нас занима је како та машина функционише и како утиче на наше приче или животе. Како машина није страни елемент (ако се односимо на прави начин) занима ли вас како функционише? Како можете утицати на њен рад и како тумачити информације које нам долазе? Како на људски начин причати са машином и у исто време причати са људима?
Модератор: Иван Речевић, консултант и Google Partners тренер, Gaia Consulting, Србија
- Мирослав Варга, стручњак за контролу Google AdWords кампања, Escape, Хрватска
- Јелена Радовановић, интернет предузетница и креатор веб садржаја, wwwrite.rs, Србија
- Радомир Баста, директор и водећи SEO стратег, Four Dots, Србија
Снимак 2. блока:
Успешни сајтови, портали и онлајн пројекти на националним интернет доменима .RS и .СРБ.
Модератор: Радомир Лале Марковић, суоснивач и директор, TAG Media, Србија
ПРВИ ДЕО
Финалисти РНИДС-овог Конкурса „Прави примери интернет присуства“:
Добитник Посебног признања које је РНИДС доделио на избору PC Press Top 50 за 2016:
ДРУГИ ДЕО
Снимак 3. блока: