Arhiva: DIDS 2014
DIDS 2014
Preko 260 posetilaca je prisustvovalo petom jubilarnom „Danu internet domena Srbije” koji je u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) održan 10. marta 2014. godine u Hotelu „Metropol“.
DIDS je godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .СРБ domenskim prostorima Srbije, koja je ove godine održana pod sloganom „Domenizacija, Društvenizacija, Dobra lokacija“. Celodnevni program DIDS-a, pored IT profesionalaca iz svih privrednih oblasti, internet provajdera i ovlašćenih registara, okupio je i ostale domaće korisnike Interneta, koji su imali priliku da uživo čuju iskustva dvadesetak učesnika Konferencije, iz zemlje i inostranstva.
Prvi blok Konferencije tradicionalno je bio posvećen aktuelnim svetskim trendovima na Internetu. Pod naslovom „Domenizacija“ sledila je priča o uvođenju preko 1000 novih generičkih internet domena (gTLD) i to na više jezika i pisama: .web, .saйt, .移动, . شبكة, .events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… i mnogo drugih. Domaći i strani stručnjaci razgovarali su o tome kako će uvođenje novih gTLD uticati na tržište i kakve će to promene doneti. Novi generički domeni daju mnogo veću mogućnost izbora ali će njihovo korišćenje zavisiti najpre od potreba korisnika – sadržaja koji oni žele da plasiraju na svojim veb sajtovima i od toga da li se obraćaju nacionalnom ili globalnom tržištu i publici. U odnosu na ovo, učesnici su zaključili da su nacionalni domeni najbolji izbor za nacionalna tržišta, a da nazive generičkih domena treba koristiti ukoliko se sajtovi obraćaju globalnom tržištu, ili nekom segmentu tržišta koje nije geografski određeno (.events, .shop, .blog…). Razgovaralo se i o tome kako će se novi generički domeni pozicionirati na Google pretraživaču, koji zbog lokalizovane pretrage trenutno daje prednost sajtovima koji su na nacionalnom domenima.
U drugom bloku pod nazivom „Društvenizacija“ učesnici su diskutovali o tome kako promocija na društvenim mrežama može poboljšati vidljivost veb sajtova i prepoznatljivost određenog brenda. Ponašanje ljudi na društvenim mrežama, primeri dobre prakse i načini uređivanja profila (vremenski razmak između objava, direktna komunikacija sa ljudima i slično) takođe su bili tema drugog bloka.
Uspešni primeri domaćih veb sajtova na .RS i .СРБ domenskim prostorima bili su tema trećeg bloka Konferencije koji je nosio naziv „Dobra lokacija“. Posetioci su imali prilike da upoznaju osnivače i pokretače 12 domaćih sajtova na .RS domenima i direktno čuju njihova iskustva iz prakse. Predstavljeni su medijski sajtovi, internet zajednice i prodavnice na Internetu, čiji su predstavnici svojim iskustvima privukli pažnju publike.
Detaljnije opise diskusija i tema možete pronaći u tekstovima zvaničnih blogera DIDS 2014 konferencije:
„Dan internet domena Srbije DIDS 2014“ autora Vladimira Stankovića – @DedaBor
„DIDS 2014: Šta donosi liberalizacija domena?“ autorke Une Zabunov – @unaunpaso
„Domenizacija, društvenizacija…“ autora Miloša Petrovića – @MilosPetrovic
„LIVE: #DIDS2014 – Dan internet domena Srbije“ autora Krste Arsenijevića – @krsto
Program DIDS 2014
Moderator: Vladimir Radunović, koordinator edukativnih i trening programa e-diplomatije, Diplo Foundation,
Listi dobro poznatih internet domena najvišeg nivoa (Top Level Domains – TLD) odnedavno se pridružilo preko 1000 novih generičkih domena (gTLD) i to na više jezika i pisama: .web, .saйt, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… i mnogo drugih.Da li je ovoliko proširenje bilo potrebno, i da li će ono doneti više izbora ili više konfuzije? Hoće li se povećati tržište i prodaja, ili će novi domeni preuzeti „komad“ postojećeg tržišta? Kako će se shodno tome kretati cene registracije naziva domena? Da li će nacionalni domeni (ccTLD) izgubiti na značaju ili, naprotiv, postati potrebniji i pouzdaniji? Kako će se korisnici snaći da naprave najbolji odabir, i kako prodavci i registri mogu da im pomognu da donesu pravu odluku? Da li će i kako novi domeni uticati na brendiranje na Internetu, i kako će ih pretraživači tretirati? Kako zaštiti svoj brend u tom moru novih domena, i da li će se promeniti neutralna politika registara prema sadržaju?
Uvodna reč:
- Danko Jevtović, RNIDS, direktor
→ Preuzmite prezentaciju
Panel diskusija:
- Michele Neylon, CEO
Blacknight Internet Solutions
www.blacknight.com - Ulrich Retzlaff, Director of Channel Management
Public Interest Registry .ORG
www.pir.org - Slobodan Marković, savetnik za IKT politike i odnose sa internet zajednicom
RNIDS
www.rnids.rs
Moderator: Ivana Ćirković, osnivač i urednik ženskog portala www.organvlasti.com
Drugi blok DIDS-a posvećen je priči o dobrom prisustvu i pozicioniranju internet sajtova na društvenim mrežama i predstaviće neke od uspešnih domaćih primera, a čućemo i njihova iskustva i savete. O svemu tome iz ugla psihologije, o odnosu prisustva na društvenim mrežama i SEO, uticaju društvenih mreža na razvoj startupa, promociji svog sajta i biznisa na društvenim mrežama…
Panel diskusija:
- Nikolina Ljepava, direktor razvoja
Ninamedia Research
www.ninamedia.rs
→ Preuzmite prezentaciju - Radomir Basta, CEO
Four Dots
www.fourdots.com
→ Preuzmite prezentaciju - Martina Anđelković, online community manager
Vibe Network
www.vibe.rs
→ Preuzmite prezentaciju - Marija Petrović, Bloger
Mezze.rs
→ Preuzmite prezentaciju
Moderator: Ivan Minić, osnivač i direktor „Burek.com“
Treći blok DIDS-a rezervisan je za dobre lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ. Neke od njih su stvorene i zahvaljujući sredstvima iz 4PI – Programu podrške projektima popularizacije Interneta, koji organizuje RNIDS. Predstavnici domaćih sajtova govoriće o svojim iskustvima i razvojnom putu, a poseban prostor namenjen je za pitanja iz publike i sa Twittera.
→ Preuzmite prezentaciju
Učesnici:
- Domen .СРБ dve godine kasnije
- O zanimljivim .СРБ internet lokacijama govori mr Vlado Đukanović, lingvista i osnivač „Leksikom – jezički inženjering“, www.lexicom.rs
→ Preuzmite prezentaciju
- O zanimljivim .СРБ internet lokacijama govori mr Vlado Đukanović, lingvista i osnivač „Leksikom – jezički inženjering“, www.lexicom.rs
- Medijski sajtovi:
- www.021.rs – Slobodan Krajinović, glavni i odgovorni urednik
- www.posmatrac.rs – Nenad Milosavljević, osnivač
- www.prva.rs – Jelena Anđelić, New Business Manager
- Internet zajednice:
- www.gdenapivo.rs – Konstantin Milutinović, osnivač
- www.blogmagazin.rs – Marko Cvetković, osnivač
- www.mozilla.rs – Boris Prpić, predstavnik „Mozila Srbija“
- www.clubbing.rs – Ivan Tanasković, osnivač
- www.startit.rs – Zoja Kukić, administrator sajta
- Prodavnice na Internetu:
- www.avmarket.rs – Ivan Golubović, osnivač
- www.beomob.rs – Aleksandar Dmitrović, menadžer sajta
- www.biospajz.rs – Milja Vuković, član internet tima
- www.winwin.rs – Miloš Obradović, marketing menadžer „Win Win“