Архива: ДИДС 2014
ДИДС 2014
Преко 260 посетилаца је присуствовало петом јубиларном „Дану интернет домена Србије” који је у организацији Регистра националног интернет домена Србије (РНИДС) одржан 10. марта 2014. године у Хотелу „Метропол“.
ДИДС је годишња конференција о развоју Интернета у свету и на .RS и .СРБ доменским просторима Србије, која је ове године одржана под слоганом „Доменизација, Друштвенизација, Добра локација“. Целодневни програм ДИДС-а, поред ИТ професионалаца из свих привредних области, интернет провајдера и овлашћених регистара, окупио је и остале домаће кориснике Интернета, који су имали прилику да уживо чују искуства двадесетак учесника Конференције, из земље и иностранства.
Први блок Конференције традиционално је био посвећен актуелним светским трендовима на Интернету. Под насловом „Доменизација“ следила је прича о увођењу преко 1000 нових генеричких интернет домена (gTLD) и то на више језика и писама: .web, .saйt, .移动, . شبكة, .events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… и много других. Домаћи и страни стручњаци разговарали су о томе како ће увођење нових gTLD утицати на тржиште и какве ће то промене донети. Нови генерички домени дају много већу могућност избора али ће њихово коришћење зависити најпре од потреба корисника – садржаја који они желе да пласирају на својим веб сајтовима и од тога да ли се обраћају националном или глобалном тржишту и публици. У односу на ово, учесници су закључили да су национални домени најбољи избор за национална тржишта, а да називе генеричких домена треба користити уколико се сајтови обраћају глобалном тржишту, или неком сегменту тржишта које није географски одређено (.events, .shop, .blog…). Разговарало се и о томе како ће се нови генерички домени позиционирати на Google претраживачу, који због локализоване претраге тренутно даје предност сајтовима који су на националном доменима.
У другом блоку под називом „Друштвенизација“ учесници су дискутовали о томе како промоција на друштвеним мрежама може побољшати видљивост веб сајтова и препознатљивост одређеног бренда. Понашање људи на друштвеним мрежама, примери добре праксе и начини уређивања профила (временски размак између објава, директна комуникација са људима и слично) такође су били тема другог блока.
Успешни примери домаћих веб сајтова на .RS и .СРБ доменским просторима били су тема трећег блока Конференције који је носио назив „Добра локација“. Посетиоци су имали прилике да упознају осниваче и покретаче 12 домаћих сајтова на .RS доменима и директно чују њихова искуства из праксе. Представљени су медијски сајтови, интернет заједнице и продавнице на Интернету, чији су представници својим искуствима привукли пажњу публике.
Детаљније описе дискусија и тема можете пронаћи у текстовима званичних блогера ДИДС 2014 конференције:
„Dan internet domena Srbije DIDS 2014“ аутора Владимира Станковића – @DedaBor
„DIDS 2014: Šta donosi liberalizacija domena?“ ауторке Уне Забунов – @unaunpaso
„Domenizacija, društvenizacija…“ аутора Милоша Петровића – @MilosPetrovic
„LIVE: #DIDS2014 – Dan internet domena Srbije“ аутора Крсте Арсенијевића – @krsto
Програм ДИДС 2014
Модератор: Владимир Радуновић, координатор едукативних и тренинг програма e-дипломатије, Diplo Foundation,
Листи добро познатих интернет домена највишег нивоа (Top Level Domains – TLD) однедавно се придружило преко 1000 нових генеричких домена (gTLD) и то на више језика и писама: .web, .сaйт, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… и много других.Да ли је оволико проширење било потребно, и да ли ће оно донети више избора или више конфузије? Хоће ли се повећати тржиште и продаја, или ће нови домени преузети „комад“ постојећег тржишта? Како ће се сходно томе кретати цене регистрације назива домена? Да ли ће национални домени (ccTLD) изгубити на значају или, напротив, постати потребнији и поузданији? Како ће се корисници снаћи да направе најбољи одабир, и како продавци и регистри могу да им помогну да донесу праву одлуку? Да ли ће и како нови домени утицати на брендирање на Интернету, и како ће их претраживачи третирати? Како заштити свој бренд у том мору нових домена, и да ли ће се променити неутрална политика регистара према садржају?
Уводна реч:
- Данко Јевтовић, РНИДС, директор
→ Преузмите презентацију
Панел дискусија:
- Michele Neylon, CEO
Blacknight Internet Solutions
www.blacknight.com - Ulrich Retzlaff, Director of Channel Management
Public Interest Registry .ORG
www.pir.org - Слободан Марковић, саветник за ИКТ политике и односе са интернет заједницом
РНИДС
www.rnids.rs
Модератор: Ивана Ћирковић, оснивач и уредник женског портала www.organvlasti.com
Други блок ДИДС-а посвећен је причи о добром присуству и позиционирању интернет сајтова на друштвеним мрежама и представиће неке од успешних домаћих примера, а чућемо и њихова искуства и савете. О свему томе из угла психологије, о односу присуства на друштвеним мрежама и SEO, утицају друштвених мрежа на развој startupa, промоцији свог сајтa и бизниса на друштвеним мрежама…
Панел дискусија:
- Николина Љепава, директор развоја
Ninamedia Research
www.ninamedia.rs
→ Преузмите презентацију - Радомир Баста, CEO
Four Dots
www.fourdots.com
→ Преузмите презентацију - Мартина Анђелковић, online community manager
Vibe Network
www.vibe.rs
→ Преузмите презентацију - Марија Петровић, Блогер
Mezze.rs
→ Преузмите презентацију
Модератор: Иван Минић, оснивач и директор „Burek.com“
Трећи блок ДИДС-а резервисан је за добре локације на националним интернет доменима .RS и .СРБ. Неке од њих су створене и захваљујући средствима из 4ПИ – Програму подршке пројектима популаризације Интернета, који организује РНИДС. Представници домаћих сајтова говориће о својим искуствима и развојном путу, а посебан простор намењен је за питања из публике и са Twittera.
→ Преузмите презентацију
Учесници:
- Домен .СРБ две године касније
- О занимљивим .СРБ интернет локацијама говори мр Владо Ђукановић, лингвиста и оснивач „Лексиком – језички инжењеринг“, www.lexicom.rs
→ Преузмите презентацију
- О занимљивим .СРБ интернет локацијама говори мр Владо Ђукановић, лингвиста и оснивач „Лексиком – језички инжењеринг“, www.lexicom.rs
- Медијски сајтови:
- www.021.rs – Слободан Крајиновић, главни и одговорни уредник
- www.posmatrac.rs – Ненад Милосављевић, оснивач
- www.prva.rs – Јелена Анђелић, New Business Manager
- Интернет заједнице:
- www.gdenapivo.rs – Константин Милутиновић, оснивач
- www.blogmagazin.rs – Марко Цветковић, оснивач
- www.mozilla.rs – Борис Прпић, представник „Мозила Србија“
- www.clubbing.rs – Иван Танасковић, оснивач
- www.startit.rs – Зоја Кукић, администратор сајта
- Продавнице на Интернету:
- www.avmarket.rs – Иван Голубовић, оснивач
- www.beomob.rs – Александар Дмитровић, менаџер сајта
- www.biospajz.rs – Миља Вуковић, члан интернет тима
- www.winwin.rs – Милош Обрадовић, маркетинг менаџер „Win Win“